KETODIET

KetoDiet - proteinová dieta, která Vám pomůže zhubnout a naučí vás pravidelně a správně jíst!

Proteinová dieta KetoDiet je navržena pro rychlé, účinné a bezpečné hubnutí. Pomůže vám vyřešit vaše problémy s nadváhou, aniž byste se museli horko těžko potýkat s počítáním kalorií. 

V průběhu ketogenní diety KetoDiet jíte chutná proteinová jídla a nápoje a dodržujete pravidla 3 kroků KetoDiet.

Zbavíte se nadbytečných kilogramů, naučíte se správně jíst a budete si užívat úplně nový, aktivní život!

 

VÝHODY KETODIET

  • ryze česká značka s tradicí

  • 5 vyvážených jídel denně (vč. potřebných vitamínů a minerálů)

  • hubnete jen tuky - svaly jsou chráněny dodanými bílkovinami

  • snadná příprava / příjemná chuť 

  • nemusíte počítat kalorie

  • nebudete mít pocit hladu

  • plně nahrazuje běžná jídla

  • zvýšený pocit dobré nálady (tzv. „well being“) 

  • minimální riziko JO-JO EFEKTU*

  • dlouhodobě stabilizovaná váha (pokud dodržíte jednotlivé kroky KetoDiet)

  • program KetoDiet schválen pro použití v rámci celé EU

CO TO JE, JAK FUNGUJE

Proteinová dieta pro ženy i muže, jinak také bílkovinná dietaketogenní dieta a nově také zkráceně ketodieta, je založena na konceptu tzv. PSMF- Protein Sparing Modified Fast ("proteiny šetřící modifikovaný půst"), který poprvé popsal profesor G. Blackburn (Harvardská univerzita, USA) již v roce 1974. Koncept PSMF je vcelku jednoduchý – snížením příjmu sacharidů (pod 50g / den)  i tuků a současným zvýšením příjmu bílkovin dochází ke spalování uložených tuků a zároveň se ochrání svalová hmota.

Spalování tuků

Ke spalování tuků dochází v momentě, kdy není dostupný primární zdroj energie, kterým jsou právě sacharidy (tedy cukry a škroby). V průběhu spalování tuků jsou produkovány tzv. ketolátky, které se z těla ven odplavují močí. Celkově tento stav nazýváme ketózou, a je tělu přirozenou reakcí na snížení přísunu sacharidů.

K nástupu ketózy dochází obvykle 3-4 den proteinové diety a tuto změnu snadno poznáte - přestanete mít pocit hladu a průběh diety Vám začne být příjemný (cítíte pocit tzv. „well being“, tedy dobré až euforické nálady). Ketózu si můžete jednoduše ověřit podle přítomnosti ketonů v moči pomocí indikačního papírku, který je běžně dostupný v lékárně.

Pojďme si proteinovou dietu zrekapitulovat:

  • tělu jsou dodávány vysoce kvalitní bílkoviny
  • sníží se příjem sacharidů a tuků
  • zvýší se konzumace vybraných druhů zeleniny
  • tělo spaluje uložené tuky
  • svaly jsou ochráněny
  • dostaví se pocit dobré nálady
  • výrazně se sníží, nebo zcela zmizí pocit hladu

 

Hubnutí a vše kolem něj

Příčiny obezity

Známe to všichni – osobní problémy, stres v práci, nedostatečný pohyb, ale také nevhodné stravovací návyky z dětství či úraz, to vše může způsobit, že váš jídelníček nebude odpovídat vydávané energii, vaše osobní váha vám brzy ukáže ne právě lichotivá čísla a vy se budete mermomocí snažit přijít na ten nejideálnější způsob hubnutí. Není ale překvapením, že vaše snažení obrousí slabá vůle, zdánlivý nedostatek času, nebo nevhodné chování vašich nejbližších.

V čem je obezita tolik nebezpečná?

Nadváha, v horším případě pak obezita, je stav, kdy se vám v těle začne shromažďovat nadbytečné množství tukové tkáně. Tato tuková tkáň se ukládá nejen jako podkožní tuk, kterým nám vadí „na oko", ale především začne obalovat vnitřní orgány a může tak způsobit vážné zdravotní problémy. Rozhodnutí o hubnutí by se tak nemělo dlouho odkládat.

Zdravotní problémy způsobené obezitou

  • infarkt myokardu a kardiovaskulární onemocnění
  • ateroskleróza
  • porušená glukózová tolerance
  • diabetes 2. typu
  • vysoký krevní tlak
  • vysoká hodnota LDL cholesterolu
  • onemocnění pohybového aparátu

Hubnutí nemusí být žádná věda

Jakmile si uvědomíte, že se svou hmotností opravdu musíte začít něco dělat (a mělo by to být spíš dříve, než později), je nejdůležitější si své hubnutí naplánovat. Jen tak se vyvarujete nejrůznějších nástrah.

1) Začněte s hubnutím HNED

Nejhorší, co můžete udělat, je odkládání „na zítra". Čím déle takto budete váhat, tím menší bude vaše odhodlání i chuť do hubnutí. Začněte dnes, v tento okamžik, ne až někdy jindy.

2) Plánujte si svá jídla

O tomto doporučení už jste jistě slyšeli minimálně tisíckrát. Nepodceňujte ho - pravidelný jídelníček je základem úspěchu. Vaše tělo si rychle přivykne na nový režim, nebude mít tendenci si energii ukládat na horší časy a vaše uložené tuky snadněji spálí.

3) Není cukr jako cukr

Sacharidy (tedy jednoduché i složité cukry) jsou pro naše tělo velmi důležitým zdrojem energie. Nicméně v průběhu hubnutí je velmi důležité si jejich příjem ve stravě hlídat. Především si musíte hlídat příjem sacharidů jednoduchých – na etiketách je najdete jako cukry.
Vynechte potraviny a nápoje s vysokým podílem jednoduchých cukrů. Pokud tak neučiníte, nadbytek cukrů se bude ukládat v těle ve formě tuku a to efektivnímu hubnutí rozhodně nepomůže.

4) Zařaďte pohyb

Pokud si myslíte, že to půjde i bez pohybu, opravdu se mýlíte. Na začátku se vám samozřejmě může podařit několik (a může jich být opravdu hodně) kilogramů zhubnout, ale pokud se nebudete alespoň 2x týdně hýbat, vaše tělo nemůže být naprosto spokojené a s tím i hrozí, že se shozená kila vrátí zpět. Buďte aktivní!

5) Najděte si vhodnou motivaci

Pro jednoho může být motivací nové oblečení v menší velikosti, pro druhého obdiv ostatních a pro jiného například opalování na láži beze studu. Zvolte hned na začátku hubnutí si svůj cíl, něco co vás motivuje vydržet a zdolat svou nadváhu. Ve chvílích slabosti se vám bude myšlenka na tuto „odměnu" velmi hodit.

 

Ketóza

Ketóza je jednoduše řečeno přirozený metabolický stav, který se vyznačuje zvýšeným množství ketonů v krvi. Aha, řeknete si pochybovačně. Dokážete si ale opravdu představit, jak to funguje? Ještě to není úplně ono, co myslíte?

Kdy tedy ketóza vzniká?

Stručně a jasně řečeno - jakmile klesne přísun sacharidů ve stravě pod 50 g denně. Tento údaj se běžně uvádí, ale skutečná hodnota může být o něco vyšší, či naopak nižší a i zde platí, že co člověk, to originál.

Jsem v ketóze a dál?

Když se náš organismus dostane do ketózy, stávají se hlavním zdrojem energie téměř výhradně tuky, zatímco v běžném stravovacím režimu, který je bohatý na sacharidy, je primárním zdrojem energie glukóza (jednoduchý sacharid). Pokud ale glukóza není v takovém množství k dispozici, což se děje právě při ketóze, tělo se více spoléhá na ketony, látky, které vznikají právě štěpením tuků.

Před ketonem, za ketonem

Ketony jsou organické sloučeniny, které vznikají v játrech z mastných kyselin v situacích, kdy má tělo nedostatek glukózy. Jsou velmi efektivním zdrojem energie a jejich přítomnost si můžeme jednoduše ověřit pomocí lakmusového testovacího papírku z moči. Ketony mají jednu velkou výhodu – mají schopnost tlumit pocit hladu, což je v průběhu dietního režimu více než příjemné.

Proč tedy chceme být v ketóze?

Pro ty z vás, kteří se velmi snaží zbavit svých nadbytečných kilogramů, může být ketóza vhodnou volbou. Existují studie, které poukazují na fakt, že ketogenní dieta překonala efekt klasické nízkosacharidové, nebo nízkokalorické diety, a to proto, že je pro tělo relativně snadné spalovat nejen tuky přijímané ze stravy, ale i tuky uložené.
Ketóza má také jasný vliv na potlačování chuti k jídlu a nezpůsobuje ani výrazné výkyvy hladiny krevního cukru. Celkově má tak velmi „sytivý" efekt.

Nepleťte si ketózu s ketoacidózou

Pokud jste se již někde setkali s tvrzením, že ketóza ohrožuje váš život, pak si můžete být téměř jistí, že si dotyčný plete ketózu s nebezpečnou diabetickou ketoacidózou. Ketoacidóza vzniká pouze u osob, které nejsou samy schopny produkovat inzulin, látku brzdící výrobu ketonů – tedy u diabetiků (obvykle I. typu, nebo velmi rozvinutého II. typu). Hladiny ketonů se tak dostávají za kritickou mez, což je pro daného člověka velice nebezpečné.

Jaký si uděláte závěr? Je pro vás ketóza vhodná?

Konečné rozhodnutí je samozřejmě na vás. Náš organismus je velice dynamický a ketóza pro něj není žádným nepřirozeným stavem. Je na ni připravený. Pokud ale trpíte jakoukoliv kontraindikací, mezi které patří diabetes, potíže s vnitřními orgány, nebo jste-li těhotná, či kojíte, bude nejvhodnější poohlédnout se po jiném způsobu hubnutí. V případě, že žádnou z uváděných kontraindikací netrpíte, může být pro vás ketogenní dieta vhodným, bezpečným a efektivním nástrojem ke snížení hmotnosti.

pageimage